June 06, 2010

Wahai sahabat....
Ku akui aku memang bukan seorang penyair puitis yang dalam sekejap dapat menghasilkan berpuluh-puluh puisi...
Aku memang tak mampu mengurai kata-kata indah...
Aku memang tak mahir menyusun sajak...
Tapi percayalah aku akan memberimu kata terindah yang pernah kau dapat.....

Wahai sahabat...
Ku akui aku memang bukan musisi handal yang dalam sekejap dapat menghasilkan melodi yang indah..
Aku memang tak mampu menyusun simphoni..
Aku memang tak mahir menyatukan nada..
Tapi percayalah aku akan menyiapkan mu lantunan lagu yang akan kita nyanyikan bersama..

Wahai sahabat...
Ku akui aku memang bukan pelukis hebat yang dalam sekejap dapat menghasilkan karya yang cantik..
Aku memang tak mampu menyatukan warna..
Aku memang tak dapat menggoreskan kuas pada kanfas...
Tapi percayalah aku akan mewarnai hidup mu dengan warna yang tiada batas...

Dan percayalah kawan...
Disaat kita bersama, aku menitikan air mata...
Berfikir akan kah ada yang dapat menggantikan ku di hatimu suatu hari nanti?
Aku takut aku akan tersapu begitu saja dan hanya tinggal kenangan...
Aku takut....

3:12 20100606

0 Comments: